Aakash Nihalani

Ik moest even graven, dat was dus 2011, maar Aakash Nihalani heeft het afgelopen decennium niet stil gezeten. Van single neonlijnen naar meer 3D-achtige constructies. En niet alleen meer voor buiten, maar inmiddels ook binnen.








Ik moest even graven, dat was dus 2011, maar Aakash Nihalani heeft het afgelopen decennium niet stil gezeten. Van single neonlijnen naar meer 3D-achtige constructies. En niet alleen meer voor buiten, maar inmiddels ook binnen.
Maandelijks de highlights van dit blog in je mailbox?
Meld je dan even voor de nieuwsbrief.
Vorige week ging ik nog heel fijn op de covers van het Technika Molodezhi uit de Sovjet-Unie, dus dan kan het geen toeval zijn dat ik vandaag over infographics struikel van het Hongaarse Tudomány és Technika. Wie kent het niet?
Tekhnika Molodezhi (oftewel Techniek voor de Jeugd) was het sciencefiction- en technologieblad van de Sovjet-Unie dat vanaf 1933 liep. De covers zijn een feest van techno-optimisme. Ruimtestations in ringvorm, zwevende luchtschepen en futuristische architectuur. Kortom: genieten ✨
Op de één of andere manier heb ik een haat-liefde-verhouding met generatieve kunst. Of nou ja, kunst, dat maakt het soms een beetje lastig. Tegelijkertijd is kunst met tech juist weer heel vet, want iemand moet het wel programmeren? Hoe dan ook, ik weet nog niet zo goed wat ik
Robots en donuts, what’s not to love? Dat dacht Eric Joyner blijkbaar ook, dus zijn schilderijen hebben vooral… robots en donuts. Vooruit, af en toe een kat of lasers. Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar beter?