Dmitri Aske

Het werk van Dmitri Aske doet mij op de één of andere manier heel erg aan Transformers G1 denken. Lekker blokkerig, grove lijnen en veel kleuren. En niet alleen digitaal, maar hij is ook aan gebouwen begonnen. Pretty stuff.





Het werk van Dmitri Aske doet mij op de één of andere manier heel erg aan Transformers G1 denken. Lekker blokkerig, grove lijnen en veel kleuren. En niet alleen digitaal, maar hij is ook aan gebouwen begonnen. Pretty stuff.
Vorige week ging ik nog heel fijn op de covers van het Technika Molodezhi uit de Sovjet-Unie, dus dan kan het geen toeval zijn dat ik vandaag over infographics struikel van het Hongaarse Tudomány és Technika. Wie kent het niet?
Tekhnika Molodezhi (oftewel Techniek voor de Jeugd) was het sciencefiction- en technologieblad van de Sovjet-Unie dat vanaf 1933 liep. De covers zijn een feest van techno-optimisme. Ruimtestations in ringvorm, zwevende luchtschepen en futuristische architectuur. Kortom: genieten ✨
Op de één of andere manier heb ik een haat-liefde-verhouding met generatieve kunst. Of nou ja, kunst, dat maakt het soms een beetje lastig. Tegelijkertijd is kunst met tech juist weer heel vet, want iemand moet het wel programmeren? Hoe dan ook, ik weet nog niet zo goed wat ik
Robots en donuts, what’s not to love? Dat dacht Eric Joyner blijkbaar ook, dus zijn schilderijen hebben vooral… robots en donuts. Vooruit, af en toe een kat of lasers. Dat maakt het eigenlijk alleen nog maar beter?